Tuppurainen Kevan johdon menettelyistä: Sietämätöntä!

SDP:n oululainen kansanedustaja, JHL:n jäsen Tytti Tuppurainen on tyrmistynyt Kevan johdon menettelyistä.

– Kuntien eläkevakuutus Keva on satojentuhansien kuntien ja valtion pienipalkkaisten naisten ja miesten eläkerahojen vaalija. Työntekijät säästävät pienistä palkoistaan eläkkeitä vanhuuden turvaksi. Rahoja ei saa käyttää johdon kerskakulutukseen.

Tuppuraisen mukaan tällaiset etukikkailut julkisia eläkevaroja hallinnoivassa laitoksessa sotivat karkealla tavalla suomalaisten oikeudentajua vastaan.
– Tämä on sietämätöntä. Suomessa kaikkien on pelattava samojen sääntöjen mukaan, erityisesti Kevan kaltaisen laitoksen.

Tuppurainen korostaa, että julkishallinnon laitoksilla on suuri vastuu ja painoarvo julkisessa keskustelussa.
– Kun pörssiyhtiöiden ylisuuriin palkkioihin ja etuihin puututaan, täytyy julkishallinnon omat yksiköt hoitaa myös ruotuun.