Tule mukaan! SDP uudistaa työryhmätyöskentelyään ja poliittista valmisteluaan

Vaikuta 09:52

Työryhmätyö uudistuu

Etsimme sosialidemokraattisia ratkaisuja 2020-luvun keskeisimpiin muutoshaasteisiin, joita ovat:

1. Teknologinen kehitys ja työn murros
2. Ihmisen toiminnan vaikutukset maapallolle
3. Demokratian ja osallisuuden tulevaisuus
4. Kansainvälisen politiikan uusjako
5. Talous ja eriarvoistuminen
6. Rakennemuutos ja kaupungistuminen

Perustettavat työryhmät tullaan jakamaan näiden kuuden muutoshaasteen alle. Selkeytämme ja jäntevöitämme tällä tavoin poliittista ohjelmatyötä, joka muodostaa pohjan laajan poliittisen ohjelman valmistelulle tulevaan puoluekokoukseen.

Työryhmiä perustetaan noin 30 ja tavoittelemme jokaiseen työryhmään noin 10-20 kirjoittamiseen, aiheeseen perehtymiseen ja tavoitteiden määrittelyyn sitoutunutta jäsentä.

Varsinaisten työryhmien lisäksi tulemme asettamaan tarpeen mukaan väliaikaisia työryhmiä, rajatumpiin kysymyksiin perehtyviä jaostoja sekä selvityshenkilöitä.

Tutustu tarkemmin muutoshaasteisiin (pdf)

YK:n kestävän kehityksen tavoitteet muodostavat lähtökohdan SDP:n pidemmän aikavälin poliittiselle työlle. Voit tutustua agenda 2030 -tavoitteisiin täällä.

Avaamme kaikille SDP:n jäsenille avoimen haun poliittiseen valmisteluun osallistumiseen. Ilmoittaudu mukaan täällä. Hakuaika päättyy 30.9.

Toivottavasti haet mukaan!

Maailmaa voi muuttaa. Tarvitaan vain rohkeita ihmisiä.

Lisätietoja:

Mikko Koskinen