Tommy Tabermann on kuollut

Runoilija, kansanedustaja Tommy Tabermann on nukkunut pois vaikean sairauden jälkeen. Hänellä todettiin aivokasvain syksyllä 2009 ja hän on ollut siitä lähtien sairauslomalla.

Tommy Tabermann syntyi 3. joulukuuta 1947 Tammisaaressa. Hän oli tunnettu ja pidetty runoilija sekä toivottu luennoitsija ja kouluttaja. Suuren yleisön tuntemaksi hän nousi viimeistään TV1:n Uutisvuoto-ohjelman toisena kapteenina.

Suomen suosituimpiin runoilijoihin kuuluva Tabermann julkaisi liki 80 teosta. Hänet valittiin eduskuntaan sosialidemokraattisen puolueen listalta Uudenmaan vaalipiiristä vuonna 2007.

Tommy Tabermann eli kuten opetti: ”Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä”. Jäämme kaikki kaipaamaan Tommya.