Tietoa yhdistys- ja ehdokassivujen tietosuojaselosteesta

Ehdokkaalle, Työkalut 15:32

Jos yhdistyksen tai ehdokkaan kotisivuilla on jonkinlainen lomake, jolla kerätään sivuilla vierailevien kävijöiden henkilötietoja, on kotisivujen omistaja tietosuoja-asetuksen mukainen rekisterinpitäjä.

Kotisivujen lomakkeet voivat olla esimerkiksi yhteydenotto- tai ilmoittautumislomakkeita tai uutiskirjeen tilauslomakkeita.

Rekisterinpitäjä on vastuullinen tekemään sivuille tietosuojaselosteen, josta on selkeästi luettavissa muun muassa se, kuka on rekisterinpitäjä, mitä tietoja lomakkeella kerätään ja kuinka tietoja käytetään.

Esimerkki ehdokkaan tietosuojaselosteesta

Usein kysyttyä EU:n tietosuoja-asetuksesta (Tietosuojavaltuutetun toimisto)

Katso täältä, mitä tietoja GDPR:n informointivelvoite edellyttää kerrottavan

Lisätietoja: Digitaalisten palveluiden kehittäjä Jarkko Piirainen, jarkko.piirainen@sdp.fi