Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Tietoa vaalikeräyksen ja pienarpajaisten järjestämisestä

Ehdokkaalle, Työkalut 17:12

Kampanjointia

Vaalikeräys

Vaalikeräyksellä tarkoitetaan rahankeräystä, jonka toteuttaa puolueyhdistys tai ehdokkaan hyväksi yksinomaan toimiva yhdistys ehdokkaan vaalikampanjan kulujen kattamiseksi kampanja-aikana. Vaalikeräyksen voi järjestää sellaisen ehdokkaan hyväksi, joka on ehdolla eduskuntavaaleissa, kuntavaaleissa, presidentinvaaleissa tai europarlamenttivaaleissa. Kampanja-aika alkaa kuusi kuukautta ennen vaalipäivää ja päättyy kaksi viikkoa vaalipäivän jälkeen.

Vaalikeräyksen järjestäminen on sallittua ilman rahankeräyslupaa silloin, kun laissa säädetyt edellytykset täyttyvät. Jos edellytykset eivät täyty, on keräystä varten haettava rahankeräyslupa. Jos rahankeräys esimerkiksi halutaan aloittaa jo ennen kampanja-ajan alkamista tai sitä halutaan jatkaa kampanja-ajan jälkeen, edellyttää se rahankeräyslupaa.

Ehdokas ei missään tilanteessa voi itse järjestää rahankeräystä itselleen.

Vaalikeräyksestä annetaan tilitys Poliisihallitukselle. Tilityksen antaminen on pakollista aina, jos vaalikeräys on järjestetty, eli jos yleisöltä on pyydetty rahalahjoituksia. Tilitys tulee siis antaa riippumatta siitä, tuliko ehdokas valituksi vai ei. Tilitys tulee myös antaa, vaikka vaalikeräyksen tuotto olisi jäänyt pieneksi tai vaikka tuottoa ei olisi tullut lainkaan.

Tilitys annetaan 6 kk kuluessa kampanja-ajan päättymisestä. Tilityksen voi antaa myös heti vaalikeräyksen päättymisen jälkeen, kun asia on vielä tuoreessa muistissa.

Vaalikeräystilityslomake poliisin sivuilla

Lähde: www.poliisi.fi/luvat/arpajaishallinto/rahankeraykset/vaalikeraykset

Pienarpajaiset

Yleishyödyllinen yhteisö tai säätiö voi toimeenpanna ilman lupaa tavara-arpajaiset, jos kyse on pienarpajaisista. Pienarpajaisista kertyvä tuotto on käytettävä yleishyödylliseen tarkoitukseen.

Pienarpajaiset ovat tavara-arpajaisia, joissa arpojen yhteenlaskettu myyntihinta on enintään 2000 euroa ja joissa arpojen myynti ja voittojen jako tapahtuu samassa tilaisuudessa. Molempien ehtojen on täytyttävä.

Koululuokka tai vastaava opintoryhmä voi järjestää pienarpajaiset, jos arpajaisten toimeenpanosta vastaa täysivaltainen henkilö. Pienarpajaisista saatava tuotto tulee käyttää opiskelun tai opiskelua tukevan harrastustoiminnan edistämiseen.

Pienarpajaisissa tulee voittojen yhteenlasketun arvon olla vähintään 35 % arpojen yhteenlasketusta myyntihinnasta. Pienimmän voiton arvon on oltava vähintään yhtä suuri kuin yhden arvan hinta.

Pienarpajaisten arvonta tulee suorittaa luotettavalla tavalla ja arvonnasta laaditaan pöytäkirja. Voittoarvoista ja voitoista laaditaan voittoluettelo, johon liitetään arvontapöytäkirja.

Pienarpajaisten arvontapöytäkirjaa/tilitystä koskeva lomake poliisin sivuilla

Pienarpajaisista tulee laatia tilitys, jos arpoja myydään myös muille kuin arpajaiset toimeenpanevaan yhteisöön kuuluville henkilöille. Tilitys on tehtävä viipymättä tilaisuuden päättymisen jälkeen. Tilityksessä tulee olla mukana pienarpajaisten arvontapöytäkirja liitteineen.

Pienarpajaisten tilitys tulee pitää nähtävänä 2 viikon ajan tilityksen valmistumisen jälkeen. Pienarpajaisten tilitys tulee säilyttää vuoden ajan arpajaisten toimeenpanosta, mutta sitä ei toimiteta viranomaiselle.

Lähde: www.poliisi.fi/luvat/tavara-arpajaiset/milloin_lupaa_ei_tarvita/pienarpajaiset