Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Tietoa vaalikeräyksen ja pienarpajaisten järjestämisestä

Ehdokkaalle, Työkalut 17:12

Kampanjointia

Vaalikeräys

Vaalikeräyksellä tarkoitetaan rahankeräystä, jonka toteuttaa puolueyhdistys tai ehdokkaan hyväksi yksinomaan toimiva yhdistys ehdokkaan vaalikampanjan kulujen kattamiseksi kampanja-aikana. Vaalikeräyksen voi järjestää sellaisen ehdokkaan hyväksi, joka on ehdolla eduskuntavaaleissa, kuntavaaleissa, presidentinvaaleissa tai europarlamenttivaaleissa. Kampanja-aika alkaa kuusi kuukautta ennen vaalipäivää ja päättyy kaksi viikkoa vaalipäivän jälkeen.

Vaalikeräyksen järjestäminen on sallittua ilman rahankeräyslupaa silloin, kun laissa säädetyt edellytykset täyttyvät. Jos edellytykset eivät täyty, on keräystä varten haettava rahankeräyslupa. Jos rahankeräys esimerkiksi halutaan aloittaa jo ennen kampanja-ajan alkamista tai sitä halutaan jatkaa kampanja-ajan jälkeen, edellyttää se rahankeräyslupaa.

Ehdokas ei missään tilanteessa voi itse järjestää rahankeräystä itselleen.

Vaalikeräyksestä annetaan tilitys Poliisihallitukselle. Tilityksen antaminen on pakollista aina, jos vaalikeräys on järjestetty, eli jos yleisöltä on pyydetty rahalahjoituksia. Tilitys tulee siis antaa riippumatta siitä, tuliko ehdokas valituksi vai ei. Tilitys tulee myös antaa, vaikka vaalikeräyksen tuotto olisi jäänyt pieneksi tai vaikka tuottoa ei olisi tullut lainkaan.

Tilitys annetaan 6 kk kuluessa kampanja-ajan päättymisestä. Tilityksen voi antaa myös heti vaalikeräyksen päättymisen jälkeen, kun asia on vielä tuoreessa muistissa.

Vaalikeräystilityslomake poliisin sivuilla

Lähde: www.poliisi.fi/luvat/arpajaishallinto/rahankeraykset/vaalikeraykset

Pienarpajaiset

Yleishyödyllinen yhteisö tai säätiö voi toimeenpanna ilman lupaa tavara-arpajaiset, jos kyse on pienarpajaisista. Pienarpajaisista kertyvä tuotto on käytettävä yleishyödylliseen tarkoitukseen.

Pienarpajaiset ovat tavara-arpajaisia, joissa arpojen yhteenlaskettu myyntihinta on enintään 2000 euroa ja joissa arpojen myynti ja voittojen jako tapahtuu samassa tilaisuudessa. Molempien ehtojen on täytyttävä.

Koululuokka tai vastaava opintoryhmä voi järjestää pienarpajaiset, jos arpajaisten toimeenpanosta vastaa täysivaltainen henkilö. Pienarpajaisista saatava tuotto tulee käyttää opiskelun tai opiskelua tukevan harrastustoiminnan edistämiseen.

Pienarpajaisissa tulee voittojen yhteenlasketun arvon olla vähintään 35 % arpojen yhteenlasketusta myyntihinnasta. Pienimmän voiton arvon on oltava vähintään yhtä suuri kuin yhden arvan hinta.

Pienarpajaisten arvonta tulee suorittaa luotettavalla tavalla ja arvonnasta laaditaan pöytäkirja. Voittoarvoista ja voitoista laaditaan voittoluettelo, johon liitetään arvontapöytäkirja.

Pienarpajaisten arvontapöytäkirjaa/tilitystä koskeva lomake poliisin sivuilla

Pienarpajaisista tulee laatia tilitys, jos arpoja myydään myös muille kuin arpajaiset toimeenpanevaan yhteisöön kuuluville henkilöille. Tilitys on tehtävä viipymättä tilaisuuden päättymisen jälkeen. Tilityksessä tulee olla mukana pienarpajaisten arvontapöytäkirja liitteineen.

Pienarpajaisten tilitys tulee pitää nähtävänä 2 viikon ajan tilityksen valmistumisen jälkeen. Pienarpajaisten tilitys tulee säilyttää vuoden ajan arpajaisten toimeenpanosta, mutta sitä ei toimiteta viranomaiselle.

Lähde: www.poliisi.fi/luvat/tavara-arpajaiset/milloin_lupaa_ei_tarvita/pienarpajaiset