Tervetuloa Kimmo Kiljusen teoksen julkaisutilaisuuteen: Pienen maan selviytymistarina – ei ja kyllä sotilaalliselle liittoutumiselle

Kimmo Kiljusen teoksen julkaisutilaisuus: Pienen maan selviytymistarina – ei ja kyllä sotilaalliselle liittoutumiselle järjestetään keskiviikkona 4.5. klo 14.30 Pikkuparlamentin Kansalaisinfossa.

Venäjän hyökkäys Ukrainaan mursi Euroopan turva-arkkitehtuurin perustan ja käynnisti Suomessakeskustelun Natoon liittymisestä. Ei vai Kyllä kysytään päättäjiltä. Kansanedustaja Kimmo Kiljunen halusiymmärtää ratkaisun merkityksen. Syntyi teos Pienen maan selviytymistarina – ei ja kyllä sotilaalliselle liittoutumiselle.

– En halua tehdä päätöstä mielijohteesta, tunnesyistä tai tarkoitushakuisesti, vaan ymmärtää, mitkä ovat turvallisuuspolitiikkamme reunaehdot, Kiljunen painottaa.

Teos vastaa kysymykseen Ei vai Kyllä. Erityisesti arvioidaan Suomen ja Ruotsin geopoliittisen aseman erojaja erilaisia vaihtoehtoja jatkossa. Olisiko Natoon synnytettävissä erityinen Nordic Model jäsenyysratkaisun osana?

Teos on osa Työväen Sivistysliiton julkaisusarjaa.

Median edustajat voivat tilata teoksen embargolla ma 2.5. klo 10 mennessä osoitteesta viestinta@tsl.fi. Tilaukset toimitetaan
maanantaina klo 12.

Julkaisutilaisuus: Pienen maan selviytymistarina – ei ja kyllä sotilaalliselle liittoutumiselle
Aika: 4.5. klo 14.30–15.30

Paikka: Kansalaisinfo, Pikkuparlamentti, Arkadiankatu 3, Helsinki (saapuminen turvatarkastuksen kautta).

Lisätiedot:
Viestinnän asiantuntija Minna Virolainen, Työväen Sivistysliitto TSL