Tapahtumia EU:ssa

Euroopan parlamentin Strasbourgin helmikuun täysistunnossa 13.–16.2.2012 keskustellaan Eurooppa-neuvoston 1.-2.3.2012 asialistalta talouspolitiikan ohjausjakson ensimmäisestä vaiheesta.

Lisäksi kuullaan Italian pääministeri Mario Montia Italian ja Euroopan taloustilanteesta.
Täysistunnon on myös määrä hyväksyä päätöslauselma Unkarin poliittisesta tilanteesta, josta parlamentti keskusteli tammikuussa pääministeri Orbania kuullen.

Lisäksi parlamentti ottaa kantaa Venäjän tilanteeseen koskien duuman vaaleja, mielenosoituksia Venäjällä ja tulevia presidentin vaaleja maaliskuussa.

Parlamentti keskustelee 14.2. ja äänestää 15.2.2012 vähävaraisille EU:n kansalaisille suunnatusta ruoka-avun jatkosta.