Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

Terveisiä työmatkalta EU naapurimaasta. Riittääkö tuntemus: pari vinkkiä 5p valuutta leu. 3p presidentti Dodon. 1p pääkaupunki Chisinau🇦🇩

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Hanami Roihuvuoren kirsikkapuistossa vetää puoleensa lähes hartaaseen kukinnan ihailuun. Illan pitkä lenkki Tullisaaressa. Hieno päivä🌸haatainent

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Länsi-kotkan ty 110v juhlassa Erkki Tuomioja: luokkayhteiskunta on tulossa mutta luokkatietoisuus ei samassa mitassa, vaan kanavoituu toisin

Taimela: Huolta takseista ei kuultu

Katja Taimela

Eduskunta äänesti vielä liikennepalvelulain uudistuksesta tänään. Opposition vastalauseeseen sisältyneet lausumat äänestettiin nurin hallituspuolueiden voimin. Näin ollen lain käsittely on päättynyt ja laki astuu voimaan heinäkuussa 2018 mietinnön mukaisena.

– Huolta taksipalveluiden saatavuudesta tulevaisuudessa ei kuultu. Opposition ja taksialan lisäksi monet kansalaiset ovat varoitelleet miten tulee käymään hinta- ja määräsääntelyn vapauttamisen myötä. Ihmiset ovat jatkossa eriarvoisessa asemassa maaseudulla ja pienillä paikkakunnilla, toteaa kansanedustaja Katja Taimela (sd).

Monilta osin valiokunnan mietintö jäi toiveiden tasolle harmaan talouden torjunnassa. Mietinnön mukaisesti taksien vapaan hinnoittelun ja eri maksujärjestelmien käytön sekä lupavalvonnan vapautusten myötä tavarankuljetuksessa harmaa talouden mahdollisuudet tulevat kasvamaan.

– Pakettiautojen luvanvaraisuudesta luopumisella tavarankuljetuksissa, asettaa hallitus luvanvaraiset kuorma-autokuljetukset eriarvoiseen asemaan markkinoilla. Tämä tulee viemään leivän kuljetusyrittäjiltä, päättää Katja Taimela.