Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Vierailin tänään Kamu-Tuvalla Raumalla. Tapasin siellä upean joukon kehitysvammaisia nuoria, jotka halusivat puhua mm. erityisnuorten mahdollisuudesta harrastaa, kaupungin liikenneyhteyksistä, Donald Trumpista ja koulukiusaamisesta. Fiksuja ja ajattelevia nuoria, jotka vierailevat kerran kuussa Kamu-tuvalla viikonlopun vietossa itsenäistymistä ohjaajien avulla harjoittelemassa. Olipa kiva vierailu! #satshp #kamu-tupakristiinasalonen

Ilmari Nurminenshared image on Instagram

Mulla on ollut joitain kuukausia pt @hannakatariinaseikola ja sopimus jatkuu ainakin pari vuotta vielä 😁Hanna on kyl huikee ja osaava tyyppi. Kaiken lisäksi meistä on tullut vielä ystäviäkin 😙Sattumalta molemmat on lähtenyt maailmalle vielä Sastamalasta. Tällä viikolla salilla kuultua: Mies: Hei nyt tonne salille ei voi mennä kun generaattorissa on vika, eli laitteisiin ei tuu virtaa. Mä: Häh?!? Me käytetään kyl lihasvoimaa... Mies: Aivan, no mä oon käsittänyt, että täällä jengi painaa napista ja kone laittaa lihakset liikkeelle. Mä: haha 😂nurminenilmari

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Taavitsainen iloitsee Luomuinstituutin perusrahoituksen varmistumisesta

Satu Taavitsainen

SDP:n mikkeliläinen kansanedustaja Satu Taavitsainen iloitsee siitä, että Luomuinstituutin puuttunut perusrahoitus järjestyi ja varmistui vuosille 2017-2022. Suomen Luomuinstituutti on perustettu vuonna 2012 tukemaan luomutavoitteiden saavuttamista. Instituutti on sijainnut perustamisestaan lähtien Mikkelissä ja sen asiantuntijaverkostossa on mukana kaikkiaan yli 150 asiantuntijaa.

─ Valtion tuki on välttämätön Luomuinstituutin toimintaedellytysten turvaamiseksi ja Suomen kansallisten luomutavoitteiden edistämiseksi. Luomuinstituutilla on ollut SDP:n eduskuntaryhmän tuki tärkeässä työssään luomun aseman vahvistamiseksi osana suomalaista ruoantuotantoa, Taavitsainen kertoo.

Taavitsaisen mukaan perusrahoitus on nyt turvattu seuraavan kuuden vuoden ajaksi ja suuri kiitos siitä kuuluu hallituksen maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikaiselle. Kyse on tärkeästä päätöksestä koko Mikkelin ja Etelä-Savon kannalta.

─ Meillä on vielä paljon töitä edessä luomun tuotannon ja hyödyntämisen lisäämiseksi. Esimerkiksi julkisissa ruokapalveluissa tarjotusta ruoasta tällä hetkellä vain noin 5 % on luomua, kun tavoite on 20% vuonna 2020. Mikkelin seutu on ollut 1980-luvulta asti tunnettu luontoystävällisistä tavoitteistaan. Eteenpäin mennään koko ajan, iloitsee Taavitsainen.