Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Taavitsainen iloitsee Luomuinstituutin perusrahoituksen varmistumisesta

Satu Taavitsainen

SDP:n mikkeliläinen kansanedustaja Satu Taavitsainen iloitsee siitä, että Luomuinstituutin puuttunut perusrahoitus järjestyi ja varmistui vuosille 2017-2022. Suomen Luomuinstituutti on perustettu vuonna 2012 tukemaan luomutavoitteiden saavuttamista. Instituutti on sijainnut perustamisestaan lähtien Mikkelissä ja sen asiantuntijaverkostossa on mukana kaikkiaan yli 150 asiantuntijaa.

─ Valtion tuki on välttämätön Luomuinstituutin toimintaedellytysten turvaamiseksi ja Suomen kansallisten luomutavoitteiden edistämiseksi. Luomuinstituutilla on ollut SDP:n eduskuntaryhmän tuki tärkeässä työssään luomun aseman vahvistamiseksi osana suomalaista ruoantuotantoa, Taavitsainen kertoo.

Taavitsaisen mukaan perusrahoitus on nyt turvattu seuraavan kuuden vuoden ajaksi ja suuri kiitos siitä kuuluu hallituksen maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikaiselle. Kyse on tärkeästä päätöksestä koko Mikkelin ja Etelä-Savon kannalta.

─ Meillä on vielä paljon töitä edessä luomun tuotannon ja hyödyntämisen lisäämiseksi. Esimerkiksi julkisissa ruokapalveluissa tarjotusta ruoasta tällä hetkellä vain noin 5 % on luomua, kun tavoite on 20% vuonna 2020. Mikkelin seutu on ollut 1980-luvulta asti tunnettu luontoystävällisistä tavoitteistaan. Eteenpäin mennään koko ajan, iloitsee Taavitsainen.