Suomen ja Ruotsin sosialidemokraattien yhteinen seminaari: ”Yhteistyöstä lisää vakautta Itämerelle

lahde-ehdokkaaksi-banneri

SDP järjestää tiistaina 21.6. klo 14.45–16.45 eduskunnan Pikkuparlamentin auditoriossa Suomen ja Ruotsin sosialidemokraattien yhteiseen seminaarin ”Pohjoismainen turvallisuuspoliittinen yhteistyö – enemmän vakautta Itämeren alueelle”.

Seminaarin avaa SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne. Ruotsista päävieraana on puolustusministeri Peter Hultqvist, joka puhuu pohjoismaisen turvallisuuspoliittisen yhteistyön konkreettisista mahdollisuuksista tulevaisuudessa. Ex-ulkoministeri, kansanedustaja Erkki Tuomiojan puheenvuoron aiheena on Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka tulevaisuudessa.

Seminaarin paneeliin osallistuvat muun muassa Ruotsista parlamentin puolustusvaliokunnan varapuheenjohtaja Åsa Lindestam, ex-ulkoministeri Lena Hjelm Wallen sekä Ruotsin Demarinuorten puheenjohtaja Philip Botström. Suomesta paneelissa ovat mm. eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman, kansanedustaja Sirpa Paatero ja Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi.