Strand, Berg & Mäkynen: Satamatien suunnitteluraha hyvän yhteistyön tulos

– Näin iso suunnitteluraha on osoitus siitä, että Suomen hallitus arvostaa Vaasaan seutua ja ymmärtää seudun elinkeinoelämän valtavien investointien ja työpaikkojen merkityksen koko Suomelle. Haluan myös Vaasan kaupunginvaltuuston puheenjohtajan ominaisuudessa kiittää hallituspuolueiden kollegoita eri puolilta Suomea erinomaisesta yhteistyöstä, sanoo kansanedustaja Joakim Strand (RKP).

– Panostus satamatiehen on osoitus yhteistyön toimimisesta ja hallituksen arvostuksesta alueen vientiteollisuutta ja kansainvälisyyttä kohtaan. Se mahdollistaa, että suuri osa raskaasta liikenteestä, joka tällä hetkellä kulkee Vaasan keskustan läpi, voidaan ohjata sujuvammin pääväylille, toteaa kansanedustaja Matias Mäkynen (SDP).

– Vaasan satamatie on tärkeä tulevaisuusinvestointi Pohjanmaalle, joka parantaa myös yhteyksiä Västerbotteniin ja Ruotsiin. Satamatie on elintärkeä Vaasan seudulle, jotta Vaskiluodon satama voidaan yhdistää logistiikkakeskukseen sekä valtateihin 3 ja 8 Vaskiluodon teollisuusalueen laajentuessa ja uuden laivan valmistuessa tulevana keväänä, sanoo kansanedustaja Kim Berg (SDP).