Steven Frostdahl nominerad till riksdagskandidat!

Ordförande för Finlands svenska socialdemokrater (FSD), Steven Frostdahl från Nykarleby, har nominerats till riksdagskandidat av Jakobstads svenska Arbetarförening och Larsmo Socialdemokrater.

Steven Frostdahl är 37 år och till utbildningen filosofie magister. Frostdahl är andra vice ordförande i stadsfullmäktige i Nykarleby och vice ordförande för Svenska Finlands Folkting. Han är också en av FSD:s medlemmar i det socialdemokratiska partiets fullmäktige.

Frostdahl har visat sig vara en initiativrik brobyggare med både uthållighet, kunnande och erfarenhet. Han har en bred folklig förankring bland olika grupper i regionen och vi har därför alla möjligheter att igen få en finlandssvensk socialdemokratisk riksdagsman i Österbotten, säger föreningarna i sin motivering till nomineringen.