Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jouni Backman: Minineuvotteluista tuli megapaketti

Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jouni Backman on tyytyväinen syntyneeseen hallitusohjelmaan. SDP:lle tärkeät työllisyys- ja oikeudenmukaisuuspainotukset näkyvät selvästi ohjelmassa.

– Kasvuun ja työllisyyteen panostetaan nyt tuntuvasti lisää. Monet nyt linjatut ja myöhemmin budjettiriihessä hyväksyttävät hankkeet tarjoavat nopeasti työtä ja toimeentuloa ympäri maata. Uusi hallitus kääntää valtiovarainministeri Antti Rinteen aloitteesta lujalla otteella Suomea uuteen kasvuun, sanoo Backman.

– Nyt tarvitaan ennakkoluulotonta uutta ajattelua ja toimenpiteitä. Antti Rinteen kokoama paketti tuo asuntorakentamiseen ja kuntien rakennuskannan, mm. koulujen uudistamiseen tuoreita välineitä, toteaa Backman.

– Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä on erityisen tyytyväinen lapsiperheiden huomioimiseen. Korostimme jo kehysriihen jälkeen tarvetta tehdä lapsiperheitä koskevia lisäpäätöksiä. Nyt tämä toteutuu.  Erityisesti pienituloisia lapsiperheitä tuetaan tekemällä verotukseen kohdennettu 70 miljoonan euron vähennys.