Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä päätti valiokuntapaikkajaosta

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä on tänään päättänyt ryhmän valiokuntapaikkajaosta. Perustuslakivaliokunnan puheenjohtajaksi ryhmä esittää eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Johanna Ojala-Niemelää, valtiovarainvaliokunnan puheenjohtajaksi kansanedustaja Johannes Koskista ja liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtajaksi eduskuntaryhmän 2. varapuheenjohtaja Suna Kymäläistä.

Valtiovarainvaliokunnan jaostojen puheenjohtajuuksia esitetään seuraavasti: verojaoston puheenjohtajaksi kansanedustaja Pia Viitanen ja kunta- ja terveysjaoston puheenjohtajaksi kansanedustaja Tarja Filatov.

Valiokuntien varapuheenjohtajuuksia ryhmä esittää seuraavasti: ulkoasiainvaliokuntaan kansanedustaja Erkki Tuomioja, sivistysvaliokuntaan kansanedustaja Eeva-Johanna Eloranta, työelämä- ja tasa-arvovaliokuntaan kansanedustaja Katja Taimela ja tarkastusvaliokuntaan kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen.

Ryhmän ehdokkaat tiedusteluvaliokunnan puheenjohtajiksi ja jäseniksi asetetaan myöhemmin.

Liitteenä päätetty valiokuntapaikkajako kokonaisuudessaan.