Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä hakee poliittista avustajaa ja kahta tiedottajaa

SDP on suomalaisen politiikan muutosvoima, joka tarjoaa tulevaisuusvision oikeudenmukaisemman ja tasa-arvoisemman yhteiskunnan rakentamiseksi.

Sosialidemokraattiseen eduskuntaryhmään kuuluu 40 kansanedustajaa. Edustajien työtä tukee ryhmäkanslia, jota vahvistamaan etsimme nyt

Erinomaiset viestintätaidot omaavaa poliittista avustajaa

Tehtäväsi on avustaa kansanedustajaa viestimään tämän päivittäisestä eduskuntatyöstä. Olet osa ryhmäkanslian viestintätiimiä. Pääset työskentelemään ajankohtaisten poliittisten sisältöjen parissa ja kertomaan niistä valtakunnalliselle yleisölle.

Kahta tiedottajaa

Olet idearikas tarinankertoja ja osaat hyödyntää nykyaikaisia viestintävälineitä. Pystyt viestimään monimutkaisistakin asioista ymmärrettävästi ja innostavasti. Sinulla on valmentava työskentelyote ja palat halusta jakaa osaamistasi myös muille. Lopullinen työnkuvasi muotoutuu vahvuuksiesi perusteella.

Tehtävät ovat määräaikaisia kevääseen 2023 saakka.

Etsimämme henkilöt seuraavat aktiivisesti yhteiskunnallista keskustelua ja haluavat kasvaa poliittisen viestinnän ammattilaisiksi. He ovat oma-aloitteisia, vastuullisia ja aina valmiita oppimaan uutta. He tulevat toimeen erilaisten ihmisten kanssa eivätkä hätkähdä kiirettä.

Arvostamme näitä ominaisuuksia:

• ymmärrys sosiaalisen median hyödyntämisestä
  • kyky tuottaa kiinnostavia sisältöjä
  • kuvankäsittelytaito
  • videoeditointitaito
  • soveltuva koulutus
  • kokemus poliittisesta viestinnästä
  • halu parantaa maailmaa viestinnän keinoin

Tarjoamme innostavan työyhteisön, kilpailukykyiset henkilöstöedut ja mahdollisuuden työskennellä ainutlaatuisessa työympäristössä eduskunnassa.

Työsuhde alkaa sopimuksen mukaan elo-syyskuussa. Pyydämme toimittamaan ansioluettelon sekä hakemuksen 5.8. mennessä. Käymme kuitenkin hakemuksia läpi jo kesän aikana, joten nopeus on valttia! Liitäthän mukaan myös muutamia työnäytteitä aiemmista töistäsi, sekä palkkatoiveen. Lähetä hakemuksesi viestintäpäällikkö Tiina Rytkylle sähköpostitse tiina.rytky@eduskunta.fi.

Lisätietoja tehtävästä antaa viestintäpäällikkö Tiina Rytky puhelimitse puh. 040 169 6828 tiistaina 29.7. klo 9-12, keskiviikkona 30.7. klo 9-13 sekä torstaina 1.7. klo 9-13.