Sosialidemokraatit ihmettelevät Ylen hallituksen palkkapolitiikkaa

YLEn uuden toimitusjohtajan Lauri Kivisen palkkaa (25 000, vrt. Jungner 16 500) on selitelty julkisuudessa. Selitykset eivät tyydytä Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän YLEn hallintoneuvoston jäseniä.

Ylessä on käyty läpi säästökuuria ja vaadittu henkilöstöltä parempaa tehokkuutta. Ylen ohjelmatoimintaa on karsittu. Hallituksen päätös YLEn toimitusjohtajan palkasta on jyrkässä ristiriidassa säästökuurin kanssa.

– Uuden toimitusjohtajan palkkaanko nyt säästetyt rahat laitetaan?

Sosialidemokraattiset YLEn hallintoneuvoston jäsenet Pia Viitanen, Ilkka Kantola, Päivi Lipponen ja Maria Guzenina-Richardson sanovat, että roima lisäys toimitusjohtajan palkkaan syö YLEn uskottavuutta TES-neuvotteluissa.

– Ylen hallituksen on noudatettava johdonmukaisempaa työnantajapolitiikkaa ja annettava selvitys tilanteesta, vaativat sosialidemokraattiset YLEn hallintoneuvoston jäsenet.