Skinnari: Vapaavuori poikkeaa yhteisistä päätöksistä

SDP:n Jouko Skinnari: Vapaavuoren ”Ei vakuuksia Espanjalta” –puheet raukkamaista valtiovarainministeri Urpilaista kohtaan.

”Kannatuksensa laskusta hätääntynyt kokoomus näyttää ryhtyvän valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen kampittajaksi Espanjan kanssa käytävissä vakuusneuvotteluissa. Hallitusohjelman sekä eduskunnan ja suuren valiokunnan päätösten vastaiset puheet Vapaavuorelta osoittavat tänään Helsingin Sanomissa huonoa harkintaa ja toimivat myös kansan enemmistön mielipidettä vastaan, kuten Ylen äsken teettämä mielipideselvityskin osoittaa. Pääministeri, kokoomuksen puheenjohtaja Jyrki Kataisen on palattava lomalta työn ääreen ja saatava eduskuntaryhmän johtaja, suuren valiokunnan jäsen Vapaavuori järjestykseen yhteisten päätösten taakse,” sanoo SDP:n kansanedustaja Jouko Skinnari, joka on valtiovarainvaliokunnan työ- ja elinkeinojaoston puheenjohtaja sekä suuren valiokunnan työjaoston jäsen.

”Vapaavuori edustanee myös kokoomuksen tuloerojen kasvua kannattavaa ylimielistä ryhmittymää, joka vähät välittää kansan enemmistön mielipiteistä.”

Suomen on valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen johdolla hoidettava vakuusneuvottelut Espanjan kanssa ripeästi ja  Suomen kannalta hyväksyttäväksi. Tällöin eduskunta voisi ensi viikon lopulla käsitellä ja hyväksyä Suomen osalta Espanjan pankkikriisin aputoimet.

Lisätietoja: Jouko Skinnari, 050 511 3103