Skinnari: Pikkuhuuhkajien kapteeni edustaa Suomea, rasistit eivät

Ville Skinnari

SDP:n kansanedustaja ja valtion liikuntaneuvoston jäsen Ville Skinnari pitää törkeänä sitä, että nuorten jalkapallomaajoukkueen kapteeni Mostagh Yaghoubi on joutunut useita kertoja rasismin kohteeksi. Skinnari huomauttaa, että rasismi ei kuulu kentälle, katsomoon eikä yhteiskuntaan.

”Pikkuhuuhkajien kapteeni edustaa Suomea, rasistit eivät. Suomalainen maajoukkuepelaaja on aina suomalainen ja tätä pitää kunnioittaa henkilön taustasta, uskonnosta tai ihonväristä riippumatta.”

Skinnari kehuu Yaghoubia rohkeaksi ja esimerkilliseksi, että hän on nostanut asian esiin.

”Kaikki rasistinen toiminta on ehdottomasti tuomittavaa ja siihen on puututtava. Yaghoubi näyttää hyvän kapteenin tavoin hienoa esimerkkiä niin kentällä kuin sen ulkopuolellakin. Toivon, että kaikki ottavat mallia Yaghoubista ja nostavat ongelmat esiin. On jokaisen meidän vastuulla, että rasismi kitketään pois.”