Skinnari: Hallituksen oltava tiukkana

Talousvaliokunnan puheenjohtaja Jouko Skinnari toivoo, että tiukoista ehdoista pidetään kiinni eikä Suomen Irlanti-tuen ehtoja vesitetä. Hän mukaan hallituksen on nyt oltava velka- ja takausasioissa tiukka ja määrätietoinen suomalaisten etujen turvaamiseksi.

– Aiemmin hallituksen edustajat ovat aivan oikein vaatineet niin vakuuksia kuin pankkien vastuita ja Irlannin yritysverotukseen puuttumista. Ainoaksi ehdoksi ei saa jäädä tänään julkaistun pääministeri Mari Kiviniemen lausunnon mukaisesti, että ”Irlannin pankit pelastuvat”.

SDP:n eduskuntaryhmä tekee päätöksen suhtautumisestaan avustuspakettiin ensi viikolla perehdyttyään sen sisältöön mukaan lukien vakuuksien, pankkien vastuiden ja vastuullisen verolinjan tavoitteet. Hallitus antaa Irlannin tukipaketista tiedonannon eduskunnalle keskiviikkona 1. joulukuuta ja paketista äänestetään perjantaina 3. joulukuuta.