Sirpa Paatero: Yhteiskuntatakuulla autetaan hädässä olevia nuoria

Keskustan varapuheenjohtajat Annika Saarikko ja Tuomo Puumala ovat julkisuudessa epäilleet hallituksen halua toteuttaa nuorten yhteiskuntatakuu. Kansanedustaja, SDP:n eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, Sirpa Paatero (sd.) on keskustalaisten lausunnosta hämillään.

–          Se, että epäilevät hallituksen hanketta silmänkääntötempuksi on hämmästyttävää ja tosiasiassa hädässä olevien nuorten unohtamista. Hallitushan pyrkii korjaamaan keskustajohtoisen hallituksen jälkiä ja auttamaan täysin yhteiskunnan rakenteiden ulkopuolelle tippuneita nuoria. Hävettävää käytöstä kepun ”nuorilt toivoilt”, lausuu Paatero.

–          Epäilyjen sijaan toivon tukea hankkeelle myös oppositiosta. Ollessamme laajalla rintamalla tosissamme tarvittavat eurot kyllä löytyvät, summaa kansanedustaja Paatero.