Seppo Eskelinen: Työehtojen halpuutus ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan

29.11.2019

”SDP on kautta historiansa puolustanut reilua työelämää, työntekijöiden oikeuksia ja yhteistä sopimista ja näin teemme jatkossakin” sanoo kansanedustaja Seppo Eskelinen (sd). Nyt postin TES-shoppailulle laitettiin piste ja työehtojen heikentäminen estettiin. ”Me emme hyväksy missään tapauksessa työntekijöiden palkkojen tai työehtojen heikentämistä” Eskelinen sanoo.

SDP:lle työntekijöiden hyvinvointi ja ansiotulo työstä, jolla voi rakentaa turvallista arkea, pitää olla työelämän perusta. Työntekijöiden asemaa heikentämällä ei tehdä kestävää yritystoimintaa. Tämä pätee niin Postin tilanteessa kuin laajemmin. Yhteisesti sovittuja työehtoja tulee kunnioittaa. SDP tekee hartiavoimin töitä reilujen työehtojen puolesta. Erityisen tärkeää tämä on valtionyhtiössä, joiden tulee näyttää esimerkkiä työntekijöiden reilusta kohtelusta.

Meidän vahvuutemme on vuosikymmenten ajan ollut yhdessä sopiminen, reilut työmarkkinat ja yhteisesti sovitun kunnioittaminen. ”Historiassa olemme monissa vaikeissa kysymyksissä yhteisesti sopimalla löytäneet kestävän ratkaisun. Tästä tulee pitää kiinni jatkossakin” Eskelinen päättää.

Jaa sosiaalisessa mediassa