Seminaari: Yksityinen ja julkinen rahoitus kasvun käyttövoimaksi Suomessa

Vaikuta 13:07

Ihmismeri sydämellä

TARVITSEMME NÄKEMYSTÄSI – VARMISTA PAIKKASI SDP:N SEMINAAREISSA

SDP:n kaksiosainen seminaarisarja tuo yhteen yksityisen ja julkisen rahoituksen kulminaatiopisteet eli sijoittamisen asiantuntijat, poliittiset vaikuttajat ja kyntensä näyttäneet kasvuyritykset. Kuuntelemme, keskustelemme ja etsimme yhdessä konkreettisia linjauksia ja ratkaisumalleja menestyksen/tulevan kasvun rahoittamiseen.

Seminaari 1: Miten kasvuyritykset ja suomalainen pääoma saadaan löytämään toisensa Suomessa?

Keskiviikkona 21.11.2018 kello 17-20
Royal at Crowne Plaza, Mannerheimintie 50, 00260 Helsinki

Suomalaisille kasvuyrityksille ei tunnu löytyvän suomalaista rahaa. Innovatiiviset yritykset joutuvat yhä useammin hakemaan sijoittajansa ulkomailta. Kuulemme aiheesta kiinnostavat alustukset:

• Kansainvälistymisen edellytykset
    Pia Santavirta, toimitusjohtaja, Pääomasijoittajat ry
  • Kansainvälistymisen pääomarahoittaminen käytännössä
    Sami Lampinen, toimitusjohtaja, pääomasijoitusyhtiö Inventure
  • Voivatko eläkeyhtiöt toimia riskisijoittajina startupeissa?
    Risto Murto, toimitusjohtaja, Varma
  • Yrityksen alkuvaiheen pääomittaminen
    Riku Asikainen, ekonomi
  • Kommentit alustuksiin ja keskustelun avaus: Antti Rinne, puheenjohtaja, SDP
  • Keskustelu ja tulosten yhteenveto
  • Päivällinen

Tilaisuuden jälkeen tarjoamme osallistujille mahdollisuuden jatkaa aiheen käsittelyä ja antaa evästyksiä toista seminaaria varten LinkedInin suljetussa ryhmässä.

Seminaarilippu maksaa 900 €/hlö ja 1400€/2 hlö

Lisätietoja: Hallintopäällikkö Ville Wallin, p. 040 535 4592 ville.wallin@sdp.fi

Ilmoittaudu: 1 osallistuja tai 2 osallistujaa

Seminaarin puhujat

Pia Santavirta, toimitusjohtaja, Pääomasijoittajat ry

Pääomasijoittajat ry edustaa pääomasijoittajia Suomessa ja sen tehtävänä on edistää yritysten kasvua, kilpailukykyä ja kansainvälistymistä toimivan, kasvavan ja tehokkaan pääomasijoitusalan avulla. Pia on yritysjuridiikan lakimies, jolla on yli 20 vuoden laaja-alainen kokemus finanssialan eri tehtävistä edunvalvonnasta säädösvalmisteluun ja yritysasiakkaiden neuvontaan Suomen johtavassa asianajotoimistossa.

Sami Lampinen, toimitusjohtaja, pääomasijoitusyhtiö Inventure ja Pääomasijoittajat ry:n hallituksen varapuheenjohtaja

Lampisella on 20 vuoden kokemus pohjoismaisten teknologiayritysten kehittämisestä pääomasijoitusalalla. Pääomasijoittajana hän auttaa Suomen potentiaalisimpia startup-yrityksiä kasvamaan ja kansainvälistymään.

Risto Murto, toimitusjohtaja, Varma

Kauppatieteiden tohtori
Toimitusjohtaja vuodesta 2014
Johtoryhmän jäsen vuodesta 2006
Varman palvelukseen 2006

Keskeinen työkokemus:
Varatoimitusjohtaja, Sijoitukset, Varma 2010-2013
Johtaja, Sijoitukset, Varma 2006-2010
Toimitusjohtaja, Opstock Oy 2000-2005
Johtaja, Opstock Oy 1997-2000

Riku Asikainen, ekonomi

Yli 20 vuoden kokemus B-to-C liiketoiminnasta, johtaja ja sijoittaja useilla liiketoiminnan aloilla. Useita rahoitus ja uudelleenrahoituskierroksia pienissä ja keskisuurissa yrityksissä. Kiinnostuksen kohteet: yksityinen pääomasijoittaminen, kasvu, toteuttaminen, rahoituksen ja IT:n kehittäminen strategisina työkaluina asiakkaiden ja myynnin edistämisessä.