SDP:n viestintäpäälliköksi Miia Järvi ja viestintäsuunnittelijaksi Laura Paatelainen

SDP:n viestinnässä on tapahtunut muutoksia elokuun aikana. Viestintäpäällikkönä on aloittanut Miia Järvi ja viestintäsuunnittelijana Laura Paatelainen. Järvi siirtyi tehtävään Palvelualojen ammattiliiton viestintäpäällikön tehtävästä. Paatelainen puolestaan on viestinnän väitöskirjatutkija, jonka tutkimuskohteena on erityisesti poliittinen viestintä sosiaalisessa mediassa.

– Avoimuus ja kohderyhmälähtöisyys ovat tärkeä osa toimivaa viestintää ja onkin hienoa päästä edistämään näitä uudessa roolissa. Lisäksi koen merkitykselliseksi SDP:n tulevaisuuslinjan näkyväksi tekemisen sekä valmistautumisen tammikuisiin hyvinvointialuevaaleihin. Edessä on mielenkiintoinen ja työntäyteinen syksy, sanoo Järvi.

– Poliittinen viestintä ja keskustelu ovat olleet intohimoni jo pitkään. SDP:llä on rakentava, tulevaisuuteen katsova linja, ja olen todella innostunut mahdollisuudesta päästä omalta osaltani tekemään tätä viestiä näkyväksi, Paatelainen kertoo.

– Miian pitkän kokemus vastuullisista viestintätehtävistä antaa hyvän lähtökohdan SDP:n viestinnän valmisteluun ja vetämiseen. Seuraavien vaalien läheisyys edellyttää hyppäämistä liikkuvaan junaan, mutta Miia pystyy kokemuksena ansiosta tähän hyvin. Laura tuo puolueen viestintään vahvan analyyttista otetta ja viimeisintä tutkittua tietoa. Olen iloinen, että Miia ja Laura ovat liittyneet puoluetoimiston työyhteisöön, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

Puoluetoimistolla on tapahtunut muitakin henkilöstömuutoksia. Järjestöpäällikön sijaisena on aloittanut elokuun alussa Pekka Tuuri. Tuuri siirtyi tehtävään puoluetoimiston sisältä.