Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Ville Skinnari: Väärää tietoa SDP:n autokannasta

Ajankohtaista 09:55

SDP:n varapuheenjohtaja Ville Skinnarin mukaan SDP:n ilmasto-ohjelmaa on tulkittu julkisuudessa vähintäänkin virheellisesti, jopa tahallaan väärin ymmärtäen.

– SDP:n tarkoituksena on luoda selkeä pitkän aikavälin suunnitelma siitä, miten Suomessa aikanaan siirrytään uuden tekniikan ja käyttövoimien käyttöön autojen osalta. Tämä muutos on jo käynnissä ja samanlaisia suunnitelmia on tehty myös lukuisissa muissa Euroopan maissa.

– Esitämme, että seuraavalla hallituskaudella luodaan lähivuosikymmeniksi aikataulu, jolla voidaan siirtyä vähäpäästöiseen liikenteeseen kestävästi, hallitusti ja suunnitelmallisesti. Näin voidaan varmistaa, ettei siirtymä vähäpäästöiseen liikenteeseen ole esteenä kenenkään liikkumiselle ja kaikilla on varaa vähäpäästöisempiin kulkuneuvoihin. Ilmastonmuutoksen kustannuksia ei voi eikä pidä maksattaa pienituloisilla tai maaseudulla asuvilla. Uusien polttomooriautojen kieltäminen tai paremminkin niistä luopuminen on  pitkän aikavälin tavoite. Uusien polttomoottorillisten autojen myynnin rajoittamisessa liikutaan 2030-luvun jälkeisessä ajassa, Skinnari toteaa.

– Niin ikään on väitetty, että SDP sallisi maanteille vain täyssähköautot. Tämäkään ei pidä paikkaansa. Tavoite vähäpäästöisestä liikenteestä vaatii monia keinoja ja erilaisten käyttövoimien hyödyntämistä. Tarvitaan myös hybridejä, kaasuautoja sekä biopolttoaineita. Jotta tavoite vähäpäästöisyydestä onnistuu, on näissä vaihtoehdoissa oltava jokaisen autonostajan kukkarolle sopivia autoja. Esitetty pitkä ja hallittu siirtymäaika toisi tarjolle myös käytettyä ekologista autokantaa.

– On ikävää, että virheellisellä tiedolla ovat lähteneet ratsastamaan myös hallituspuolueiden edustajat ministeri Lintilää myöten. Vuonna 2017 hallitus sopi keskustan ja kokoomuksen johdolla, että tieliikenteen päästöt puolitetaan vuoteen 2030 mennessä. Se on kova tavoite, jonka eteen hallituspuolueet eivät itse ole neljän vuoden aikana luoneet vielä yhtään todellista konkretiaa. Suunnitelma siirtymästä on laadittava ensi vaalikaudella, jotta 2030-luvun tavoitteet voidaan saavuttaa. Seuraava hallituskausi päättyy vuonna 2023, siinä vaiheessa meillä varmasti on jo parempi käsitys siitä maailmasta ja niistä innovaatioista, jota kohti kuljemme myös liikenteen osalta. Hallittu ja ennakoitu muutos vaatii kuitenkin suuntaviivojen asettamista, Skinnari päättää.