SDP:n vaikuttajat eivät halua perussuomalaisten kanssa marjaan

Sanna Marin

SDP:n varapuheenjohtaja Sanna Marin katsoo, että puoluesihteeri Antton Rönnholm tulkitsee oikein SDP:n tuntoja mahdollisesta hallitusyhteistyöstä Perussuomalaisten kanssa. Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini ja puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo ihmettelivät Rönnholmin kielteistä kantaa hallitusyhteistyöstä Perussuomalaisten kanssa.

• SDP:n vaikuttajat eivät halua perussuomalaisten herrojen kanssa marjaan. Tämä on melko yleinen näkemys puolueen sisällä. Perussuomalaiset unohtivat hallitusvastuussa vaalilupauksensa ja köyhän kansan asian ennätyksellisen nopeasti. Lisäksi Soini on ollut toistuvasti täysin kyvytön tai haluton kitkemään rasistiset ulostulot puolueestaan. Tuomioita tulee, mutta Soini on hiljaa, Marin sanoo.

Lännen Media kartoitti tammikuussa SDP:n puolueaktiivien näkemyksiä seuraavan hallituksen kokoonpanosta. Kyselyn perusteella vain 1,9 prosenttia SDP:n vaikuttajista olisi valmis ottamaan Perussuomalaiset hallituskumppaniksi vuoden 2019 eduskuntavaalien jälkeen.