SDP:n vaalipäälliköksi Tytti Tuppurainen

SDP:n puoluehallitus on valinnut puolueen vaalipäälliköksi Tytti Tuppuraisen. Tuppurainen on oululainen kansanedustaja ja Demarinaisten uusi puheenjohtaja.

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne esitteli Tuppuraisen tehtäviä medialle perjantaiaamun tiedotustilaisuudessa. Tuppurainen on toiminut keskeisesti vaaliohjelman laadinnassa puoluehallituksen jäsenenä ja kansanedustajana.

Vaalipäällikkönä hän osallistuu aktiivisesti julkisuuden keskusteluun kevään eduskuntavaaleihin liittyen ja esittää sosialidemokraattien vaaleihin liittyviä tavoitteita muun puoluejohdon ohella. SDP ottaa näin käyttöön kansainvälisesti tunnetun ”spokespersonin” tehtävän.

”Halusimme Tytin tähän tehtävään, koska hän on motivoitunut, osaava ja aikaansaava. Samalla on tärkeää puolueen vaalityön kannalta, että vaalipäällikkö on sekä puolueen eduskuntaryhmän että puoluehallituksen jäsen. Lisäarvoa tuo myös se, että Demarinaisten puheenjohtajana Tytti vastaa suurimman sisarjärjestömme vaalityöstä, jonka rooli kampanjassamme on keskeinen”, puheenjohtaja Rinne toteaa.

Tuppuraisen mukaan vaalipäällikkönä hän myös vahvistaa kuvaa SDP:stä koko maan puolueena. ”Pohjoissuomalaisena kansanedustajana minulle on tärkeää, että koko maan kehityksestä pidetään huoli myös taloudellisesti vaikeana aikana”, Tuppurainen sanoo.