SDP:n Urpilainen Pohjoismaisen palkansaajaliikkeiden kokoukseen – asialistalla mm. työehtojen polkemisen estäminen

SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen osallistuu Pohjoismaisten palkansaajaliikkeiden yhteistyöjärjestö SAMAKin vuosikokoukseen Tanskan Kööpenhaminassa 27.–28.1. Muista puheenjohtajista paikalla ovat myös mm. Norjan Jens Stoltenberg ja Ruotsin Stefan Löfven. Kokouksen kutsuja on Tanskan pääministeri ja sosialidemokraattien puheenjohtaja Helle Thorning-Schmidt.

Kokouksen pääaiheina ovat työehtojen polkemisen estäminen, koulutus ja ilmastonmuutos. Puheenjohtajien paneelikeskustelun lisäksi kokouksessa tarkastellaan myös Pohjoismainen malli -hankkeen edistystä. Hankkeen tarkoituksena on hahmottaa Pohjoismaisen hyvinvointivaltion kehitystä sekä haasteita ja niiden mahdollisia ratkaisuja.

SAMAK:ssa ovat mukana Pohjoismaiset ammattiliittojen keskusjärjestöt sekä työväenpuolueet.

Kts. http://samak-nordicmodel.org/