SDP:n Tuula Väätäinen: Turvallinen tavallinen arki on parasta

10.12.2022

SDP:n kansanedustaja Tuula Väätäinen Kuopiossa 10.12.2022:

Tänä vuonna on paljon herättänyt keskustelua sekä ulkoinen että sisäinen turvallisuus. Maailman poliittinen tilanne herättää kaikissa huolta ja epäluuloa. Samaan aikaan väkivallan ja kiusaamisen lisääntyminen, erityisesti nuorten keskuudessa täällä kotimaassa saa pohtimaan, mitä meidän kaikkien tulisi tehdä toisin tai enemmän.

– Tarvitsemme lisää peruspalveluja ja sitä kautta vakautta ihmisten arkeen. Tukea perheille ja kouluihin. 90-luvun laman seurauksena monet kunnalliset toiminnot kuten esimerkiksi kotiapu ajettiin alas ja maksamme siitä nyt kovaa hintaa, totesi kansanedustaja Tuula Väätäinen Kuopiossa lauantaina.

Hyvinvoivat perheet, varhaiskasvatus ja koulut ovat hyvinvointiyhteiskunnan kivijalka. Tämä kivijalka tarvitsee nyt tukea, sillä ihmisten uskoa tulevaisuuteen on vahvistettava. Tämä on meidän kaikkien asia, niin päättäjien, ammattilaisten kun kuntalaistenkin.

– Ihmisten ja erityisesti nuorten uskoa omiin mahdollisuuksiinsa tulee vahvistaa kaikin keinoin. Ajatus oman elämänsä sankaruudesta pitäisi olla jokaisen meidän saavutettavissa ja siihen riittää turvallinen tavallinen arki kannustaa Väätäinen.