SDP:n Tuppurainen: ALV-rajan nopea nosto tukee työllisyyttä ja yritysten kannattavuutta

SDP:n kansanedustaja ja vaalipäällikkö Tytti Tuppurainen pahoittelee Kokoomuksen nuivaa suhtautumista pienyrittäjien aseman nopeaan parantamiseen. Kansanedustaja Harri Jaskari pitää blogissaan SDPn puheenjohtaja Antti Rinteen esitystä ALV-rajan nostosta ”yrittäjien halventamisena”.

– Syy siihen, että nosto tehtäisiin ensi vaiheessa 10 000 euron tasoon on se, että tämä voidaan toteuttaa nopeasti ilman EUn komission hyväksyntää, Tuppurainen toteaa.

– Suurempi nosto vie EU-prosessin vuoksi aikaa. Siksi on järkevää tehdä se mitä voidaan heti, ja jatkaa tämän jälkeen pidemmälle.

Tuppurainen näkee Jaskarin avauksessa myös joko asiantuntemattomuutta tai kateutta.

– En oikein tiedä kumpi on pahempi. Kokoomus tai mikään muukaan puolue ei voi omia yrittäjän asiaa. Nyt vaikuttaa siltä, että yrittäjän aseman nopea parantaminen halutaan estää koska esitys ei tule omasta puolueesta. Tämä ei ole suomalaisen työn tai yrittäjän etu. Enkä usko, että Kokoomuksenkaan.