SDP:n Tarja Filatov: ”Ero sattuu mutta siitä voi alkaa uusi, hyvä elämä”

Viimeisten 30 vuoden aikana vuosittaisten avioerojen määrä on absoluuttisesti pysynyt melko vakiona, mutta suhteellisesti arvioituna noussut, sillä vuoden aikana solmittujen avioliittojen ja uusien rekisteröityjen parisuhteiden määrä on laskenut.

Kolmasosa kaikista lapsista elää yhden vanhemman luotsaamassa perheessä jossain elämänsä vaiheessa. Yhden vanhemman perheiden lapsista valtaosa on eroperheiden lapsia. Lapsiperheen ero on iso asia ja se koskettaa jokaista perheenjäsentä. Perheen hajoaminen sisältää aina riskejä ja tuen tarvetta.

Kansanedustaja Tarja Filatov puhui tiistaina 22.3.2022 Erofoorumi 2022 -tilaisuudessa. Filatovin puheenvuoro on luettavissa hänen verkkosivuillaan osoitteessa https://filatov.net/uutiset/2022/3/22/tarja-filatov-ero-sattuu-mutta-siit-voi-alkaa-uusi-hyv-elm