Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n Taimela ja Paatero huolissaan bussiliikenteen kehityksestä

Ajankohtaista 11:52

Pohjolan Liikenne ilmoitti eilen lopettavansa pikavuoroliiketoiminnan kokonaan 28.2.2019 jälkeen. Yhtiö perustelee keskittymistään lähi- ja sopimusliikenteeseen kaukoliikennetoiminnan heikolla kannattavuudella. Päätöksen pohjalta yhtiön liikenne lakkaa väleillä Rauma-Turku-Helsinki, Kotka-Helsinki, Kotka-Tampere ja Kajaani-Helsinki. Aiemmin reittiliikenteen vähennyksistä on ilmoittanut Savonlinja, joka vähensi kaukoliikenteen vuoroja Itä- ja Kaakkois-Suomesta, mm. liikenne Kouvolaan katkesi kokonaan.

– Pidän Pohjolan Liikenteen päätöstä valitettavana matkustajien kannalta. Pohjolan Liikenteen vuoroilla on ollut suuri merkitys vakituisille matkustajilleen mm. pk-seudulla työssäkäyville ja opiskeleville. Joustavana liikennemuotona bussilla on mahdollisuus palvella useampia matkustajia reitin varrella. Toivon bussiliikenteen kehittyvän jatkossakin ja markkinoille tulevan uusiakin haastajia. Joukkoliikenteen keskittyminen yhteen tai kahteen yhtiöön ei ole kenenkään etu, toteaa kansanedustaja Katja Taimela Salosta.

– Kotka ja Kymenlaakso ovat jäämässä joukkoliikenteen osalta pahasti mottiin. Liikenteen kehityksen tulisi jo ilmastosyistä olla kohti joukkoliikennettä, ei siitä pois. Jotta saavutettavuus eri alueiden välillä olisi tasapuolista, on vähintään kohtuullista että alueille joille ei ole junaliikennettä, kuten koko rannikko Helsingistä itään, on turvattava bussiliikenne, sanoo kansanedustaja Sirpa Paatero Kotkasta.

Päättyneiden yt-neuvotteluiden myötä Pohjolan Liikenteellä loppuu 35 kuljettajan työsuhde Kotkassa ja Turussa.

– Kuljettajat perheineen saivat todella ikävän joululahjan tämän myötä. Toivottavasti heille löytyy nopeasti uutta työtä, kansanedustajat päättävät.