SDP:n suurten kaupunkien edustajat: Lakisääteinen hoitajamitoitus on oikea ratkaisu

Kotkassa viikonloppuna kokoontuneet suurten kaupunkien sosialidemokraattiset kunnallisjärjestöt tukevat minimitason määrittämistä vanhusten hoitoon. Kokemukset paikallistasolla puoltavat sellaisen hoitajamitoituksen säätämistä, että ikääntyneet saavat eri laitoksissa arvokkaan vanhuuden. Sos. dem. kunnallisjärjestöt sitoutuvat viemään hoitajamitoituksen käytäntöön kukin omassa kunnassaan. Lain säätämisen yhteydessä tulee pitää huolta kuntien rahoituksesta.

Kunnallisjärjestöjen mielestä vuoden 2013 valtion talousarviossa tulee painottaa työllisyyden lisäämistä, palvelujen hyvää toteuttamista ja vakaan talouden linjaa. Kilometrikorvausuudistus tulee tehdä nimenomaan työllisyysvaikutukset huomioiden.

Kunnallisjärjestöjen vaalivalmistelut hyvässä vauhdissa

Kotkassa kokoontuneet suurimmat sosialidemokraattiset kunnallisjärjestöt uskovat menestykseen syksyn kunnallisvaaleissa. SDP:n nousujohteinen kannatus tulee näkymään uusina valtuustopaikkoina. Ehdokashankinta on eri puolilla maata sujunut hyvin ja puoluejohdon toiminta on saanut kiitosta puolueaktiiveilta ja SDP:n kannattajilta.