Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n Seppo Eskelinen: Itäradan kehitys vahvasti liikkeelle

Ajankohtaista 08:27

-Talouspoliittisen ministerivaliokunnan päätös tulevan Itäradan vahvistamisesta Porvoo-Kouvola linjalle merkitsee isoa harppausta eteenpäin, sanoo kansanedustaja Seppo Eskelinen (sd).

-Nyt työt ratayhteyden käytännön suunnitteluun voivat kunnolla alkaa ja hankeyhtiöt voivat aloitta työnsä. Itärataa viedään eteenpäin yhdessä muiden merkittävien Etelä-Suomen ratahankkeiden kanssa, Eskelinen jatkaa.

Porvoon ja Kouvolan kautta rakennettavan linjauksen vaikutusalueella on lähes kaksi miljoonaa ihmistä, 16 kaupunkia, 850 000 työpaikkaa ja reitti kulkee kokomaisuudessaan seitsemän eri maakunnan alueella. Se lyhentäisi parhaimmillaan matka-ajan niin Joensuusta kuin Kuopiosta Helsinkiin noin kolmeen tuntiin.

Itäradalla olisi myös erittäin merkittäviä kerrannaisvaikutuksia talouteen ja työllisyyteen. Nopeat ratayhteydet heijastuisivat paitsi henkilöliikenteeseen, mutta myös erityisesti teollisuuden investointipäätöksiin ja tätä kautta työllisyyteen. Itä- ja Pohjois-Suomen saavutettavuus on saatava muun maan tasolle.

-Linjaus on hyvä osoitus hallituksen vahvasta aluepolitiikasta ja siitä että koko maata halutaan kehittää, sekä siitä että Itärata ja sen kehittäminen on samalla viivalla muiden tulevien nopeiden junayhteyksien kanssa, Eskelinen kiittää.

-Samaan aikaan Itäradan edistämisen kanssa meidän tulee pitää huolta jo olemassa olevan raideverkon liikenteen sujuvuudesta ja turvallisuudesta, joten nyt on tärkeää viedä vielä maaliin sekä Karjalan- että Savon-ratojen peruskorjaus ja kunnostus ennen isoja raideinvestointeja, Eskelinen muistuttaa.