Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n Seppo Eskelinen: Itäradalle viimein lähtölaukaus

Ajankohtaista 18:55

– Päätös itäisen ratayhteyden linjauksesta Porvoo-Kouvola linjalle on merkittävä voitto koko Itä-Suomen edunvalvonnalle ja yhteistyölle, sanoo kansanedustaja Seppo Eskelinen (sd). Itäisen suunnan raideyhteyden hankeyhtiöneuvotteluja jatketaan Porvoo-Kouvola-linjauksen pohjalta.

Porvoon ja Kouvolan kautta rakennettavan linjauksen vaikutusalueella on lähes kaksi miljoonaa ihmistä, 16 kaupunkia, 850 000 työpaikkaa ja reitti kulkee kokonaisuudessaan seitsemän eri maakunnan alueella. Se lyhentäisi parhaimmillaan matka-ajan niin Joensuusta kuin Kuopiosta Helsinkiin noin kolmeen tuntiin.

– Itäradalla olisi myös erittäin merkittäviä kerrannaisvaikutuksia talouteen ja työllisyyteen. Nopeat ratayhteydet heijastuisivat paitsi henkilöliikenteeseen, mutta myös teollisuuden investointipäätöksiin ja tätä kautta työllisyyteen, Eskelinen sanoo.

Seuraavana askeleena jatketaan neuvotteluja valtion ja kuntien välillä hankeyhtiön perustamisesta ja rahoituksesta Porvoo-Kouvola linjauksen pohjalta.

– Tämä on hyvä osoitus hallituksen vahvasta aluepolitiikasta ja siitä että koko maata halutaan kehittää, sekä siitä että Itärata ja sen kehittäminen nostetaan nyt samalle viivalle muiden tulevien nopeiden junayhteyksien kanssa, Eskelinen kiittää.