SDP:n satakuntalaiset kansanedustajat iloitsevat Tampere-Pori-radan parantamispäätöksestä

Antti Rinteen hallitus on päättänyt budjettiriihessä, että pääradan liitännäisiä raideyhteyksiä parannetaan välillä Tampere-Pori. Tarkoituksena on tasoristeysten poistolla lisätä turvallisuutta ja nopeuttaa Tampere-Pori yhteysväliä.

SDP:n satakuntalaiset kansanedustajat Krista Kiuru, Kristiina Salonen ja Heidi Viljanen kiittävät hallitusta ja liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marinia pitkään odotetuista ja toivotuista uutisista.

– Hallitusohjelmassa sitouduttiin jo nopeampien raideyhteyksien luomiseen. Reilu kolme kuukautta sitten aloittanut hallitus päätti heti, että budjettiriihen yksi merkittävimmistä investoinneista kohdistetaan vuosien ja vuosien odotusten jälkeen juuri Satakuntaan. Tasoristeyksien poistaminen lisää sekä ihmisten turvallisuutta että parantaa maakuntamme teollisuuden kuljetusedellytyksiä, toteaa budjettiriiheen osallistunut perhe- ja peruspalveluministeri Kiuru.

– Satakunnan saavutettavuuden parantaminen on työlistamme kärkiasioita. Tavaraliikenteen raideyhteydet Tampereelle sekä henkilöraideliikenteen kehittäminen Satakunnan ja Pirkanmaan välillä parantavat niin elinkeinoelämän kuljetuksia kuin ihmisten päivittäistä liikkuvuutta. Hienoa, että tuore hallitus osoitti jo toisen kerran rahaa Satakunnalle tärkeisiin liikennehankkeisiin, kansanedustaja ja SDP:n eduskuntaryhmän 1. varapuheenjohtaja Kristiina Salonen sanoo.

– Vihdoinkin Satakunta muistetaan. Aktiivista edunvalvontaotetta on nyt jatkettava, kansanedustaja Heidi Viljanen muistuttaa.