SDP:n Rönnholm ja Penny Progressiivisen Allianssin hallitukseen

Edistyksellisiä puolueita yhteen kokoava Progressiivinen Allianssi (Progressive Alliance, PA) kokoontui tänään Tukholmassa. Paikalla oli edustajia 70 puolueesta ja 30 puoluejohtajaa.

Kokouksessa puheenvuoron käytti myös SDP:n puheenjohtaja, pääministeri Antti Rinne. Rinteen puheen teemana oli työllisyyden edistäminen globalisaation ja digitalouden olosuhteissa.

Progressiivisen Allianssin kokouksessa järjestön hallituksen jäseniksi kolmen vuoden kaudelle valittiin SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm ja puoluehallituksen jäsen Kaisa Penny.

Progressiivinen Allianssi on vuonna 2013 perustettu edistyksellisten ja vasemmistolaisten puolueiden foorumi, joka kokoaa yhteen yli 130 puoluetta ja järjestöä. SDP on Progressiivisen Allianssin perustajajäsen.