SDP:n Riitta Mäkinen:Keski-Suomen rajoitukset keventyvät

Parantuneen epidemiatilanteen ansiosta hallitus keventää Keski-Suomen rajoituksia. Kaikki ravintolat saavat olla auki klo 23 saakka ja anniskella klo 22 saakka. Ravintoloihin, joissa alkoholin tarjoilu on pääasiassa, on sallittua ottaa 50% suurimmasta sallitusta asiakasmäärästä ja muihin ravintoloihin 75%. Kevyemmät rajoitukset astuvat voimaan 23. huhtikuuta puoliltaöin.

Kansanedustaja Riitta Mäkinen (sd.) kiittää odotetusta päätöksestä ja iloitsee tautitilanteen helpottumisesta:

–          Keski-Suomessa tautitilanne on viimein helpottanut niin, että olemme virallisesti perustasolla. Jyväskylän parantuneen tilanteen johdosta pääsemme purkamaan asteittain monia ihmisiä koskettavia rajoituksia. Iso kiitos tilanteen paranemisesta kuuluu vastuullisille kuntalaisille, mutta myös upeasti toimineelle terveydenhuollon väelle ja jäljittäjille sekä koronaryhmälle!

Mäkinen pitää tärkeänä, että ravintoloiden toimintaa voidaan vapauttaa:

–          Elinkeinoelämän ja lukuisten yrittäjien näkökulmasta tämä on hieno asia. Me tiedämme, miten kovasti rajoitukset ovat erityisesti ravintola-alaa kohdelleet. Olen varma, että rajoitusten purkua ovat odottaneet myös kuntalaiset. Toivon, että muistamme kuitenkin edelleen vastuullisen käytöksen merkityksen, ettemme vain itse toiminnallamme aiheuta tautitilanteen pahenemista uudelleen. Se olisi todella suuri takaisku ja pettymys aivan kaikille, Mäkinen toteaa.