SDP:n Rantanen: Hyviä uutisia Keski-Suomen raideliikenteelle

Liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin kertoi tänään seuraavien vuosien suunnitelmista raideliikenneinvestointien edistämisen osalta. Myös Keski-Suomi sai hyviä uutisia Tampere-Jyväskylä -välin osalta.

Kansanedustaja Piritta Rantanen iloitsee siitä, että Tampere-Jyväskylä -väli on huomioitu valtion ensi vuoden budjetissa. Liikenne- ja viestintäministeriö on esittänyt budjettiriiheen hallitusohjelmassa linjattujen päärataan kytkeytyvien yhteysvälien nopeuttamista ja parantamista väleillä Tampere-Jyväskylä, Seinäjoki-Vaasa ja Tampere-Pori.

-Hienoa Keski-Suomi! Raideyhteysvälien parantaminen vaikuttaa positiivisesti matkustajaliikenteen toimivuuteen ja lisää sen nopeutta. Lisäksi tämä on ensimmäinen, tärkeä askel teollisuuden toimintaedellytysten parantamiseksi Keski-Suomessa, toteaa Rantanen.