SDP:n puheenjohtaja Urpilainen esiintyy ”Sosialidemokratia Euroopassa” -keskustelusarjassa

SDP:n puheenjohtaja, valtiovarainministeri Jutta Urpilainen esiintyy eri puolilla Suomea ”Sosialidemokratia Euroopassa” -keskustelusarjassa. Näissä SDP:n järjestämissä keskustelutilaisuuksissa puheenjohtaja yhdessä kovatasoisten keskustelukumppanien kanssa pohtii Euroopan ja sosialidemokratian tulevaisuutta.

Tilaisuuksissa on läsnä myös puolueen eurovaaliehdokkaita. Keskustelusarjalla SDP haluaa innostaa kenttäväkeään ja suomalaisia lähestyviin eurovaaleihin.

– Eurovaaleista tulee huipputärkeät. Elämme talouden ja politiikan murrosta. Poliittinen tasapaino on jo vuosikymmenen ollut kallellaan oikealle ja sitä me demarit lähdemme toukokuussa muuttamaan. Tavoitteemme on selvä. Me haluamme ihmisen, työntekijän ja kuluttajan politiikan keskiöön. Vain siten syntyy kestävää kasvua ja hyvinvointia, Urpilainen muistuttaa.

Keskustelusarjan ensimmäinen tilaisuus pidetään maanantaina 3.3. Oulussa, jossa esiintyvät yhdessä Urpilainen ja presidentti Tarja Halonen. Urpilaisen ja Halosen tilaisuus järjestetään klo 18-19.30 Oulun kaupunginkirjaston Pakkala-salissa. Tilaisuuden avaa MEP Liisa Jaakonsaari.

Keskustelutilaisuuksia järjestetään Oulun lisäksi Kuopiossa, Tampereella, Kokkolassa, Kotkassa ja Turussa. Tilaisuudet ovat avoimia myös tiedotusvälineiden edustajille.

Keskustelusarjan paikkakunnat ovat:

3.3. Klo 18 Jutta ja Tarja Halonen / Oulu 4.3. Klo 17.30 Jutta ja Lasse Lehtinen / Kuopio 12.3. Klo 18 Jutta ja Paavo Lipponen / Tampere 17.3. Klo 16.30 Jutta ja Lauri Ihalainen / Kokkola 18.3. Klo 18 Jutta ja Erkki Tuomioja / Kotka 19.3. Klo 17 Jutta ja Pertti Paasio / Turku