SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilaisen surunvalittelut Norjan pääministerille

SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen on lähettänyt surunvalittelunsa Norjan pääministerille ja työväenpuolueen puheenjohtajalle Jens Stoltenbergille.

Hyvä Jens,

esitän syvän osanottomme Norjan eilisten hirmutöiden uhrien omaisille ja teille kaikille suuren menetyksenne johdosta.

Hirmutöiden suuruutta on vaikea ymmärtää. Hyökkäys nuorten kesäleirille on käsittämättömän alhainen teko. Isku hallintokortteliin on avoin hyökkäys Norjan valtiota kohtaan.

Elämme mukana tuskassanne. Väkivaltaisten ääriainesten toiminnalle on koko Euroopassa laitettava päättäväisesti piste. Olemme valmiita olemaan tukenanne ja puolustamaan avointa yhteiskuntaa rinnallanne.

Jutta Urpilainen
SDP:n puheenjohtaja