SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen poliittiseksi avustajaksi on valittu Niilo Toivonen

Niilo Toivonen, 29, siirtyy tehtävään SDP:n europarlamentaarikoiden Liisa Jaakonsaaren ja Miapetra Kumpula-Natrin kotimaan koordinaattorin tehtävistä. Toivonen aloittaa työssään syyskuun alussa. Antti Rinteen viestintävastaavana ja poliittisena avustajana jatkaa Dimitri Qvintus.

– Olen todella innoissani, että pääsen tekemään töitä Antin, Dimin ja koko puoluejohdon kanssa. SDP:stä tulee ensi vuonna pääministeripuolue. Se edellyttää viestin kirkastamista, kovaa työtä ja kiertämistä ympäri Suomea. Eduskunta- ja eurovaalivoitto ovat minun seuraavan vuoteni suo ja kuokka, sanoo Toivonen.

– On ilo saada Niilo mukaan puoluetoimistolle. Puolue siirtyy syksystä alkaen vaalivaihteeseen ja tarvitsemme mukaan osaavia, kärsivällisiä ja näkemyksellisiä tekijöitä. Niilon osaaminen globaaleissa ja kansainvälisissä kysymyksissä tulee heti käyttöön, kommentoi SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

Toivonen on SDP:n puoluevaltuuston ja Helsingin piirihallituksen jäsen sekä puolueosasto Nuorsosialidemokraatit NUS ry:n puheenjohtaja. Koulutukseltaan Toivonen on teologian kandidaatti. Toivosen seuraajana Miapetran kotimaan avustajana aloittaa Sosialidemokraattiset nuoret SONK ry:n pääsihteeri Essi Virtanen.

Lisätiedot:

Niilo Toivonen