SDP:n poliittisen valmistelun päälliköksi Kaisa Vatanen

SDP:n poliittisen valmistelun päälliköksi on valittu Kaisa Vatanen (VTM). Vatanen siirtyy tehtävään Kalevi Sorsa -säätiön toiminnanjohtajan paikalta. Vatanen aloittaa tehtävässä 1.11.2020.

– Poliittinen ohjelmatyö ja aatteellinen keskustelu ovat aina olleet intohimojani. Näitä olen saanut aiemmin tehdä niin SDP:n periaatetyön toisena vetäjänä kuin ajatuspajan toiminnanjohtajana ja tuleva tehtävä on tässä hieno jatkumo. SDP:lle on tärkeää säilyttää asemansa johtavana yhteiskunnallisena visionäärinä myös silloin, kun johdamme hallitusta. Ohjelmatyö ja tulevaisuuden yhteiskunnan luominen eivät voi pysähtyä hallitusvastuuseen ja tästä haasteesta otan mielelläni oman osani kannettavaksi, sanoo Vatanen.

– Kaisan panos periaatetyössä ja pitkä kokemus sosialidemokraattisen liikkeen eri tehtävissä tarjoaa hyvän lähtökohdan poliittisen valmistelun vetämiselle. Kaisa pystyy hyppäämään liikkuvaan junaan ja pääsemme vauhdilla jatkamaan valmistautumista kevään kuntavaaleihin ja vasta alkaneen puoluekokouskauden ohjelmatyötä. Olen iloinen, että Kaisa liittyy puoluetoimiston työyhteisöön, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.