SDP:n Pirkanmaan kansanedustajat tyytyväisiä valtiovarainvaliokunnassa tehtyihin lisäyksiin hallituksen talousarvioesitykseen

SDP:n Pirkanmaan kansanedustajat Pia Viitanen, Jukka Gustafsson, Ilmari Nurminen ja Marko Asell ovat tyytyväisiä valtiovarainvaliokunnassa tehtyihin lisäyksiin hallituksen talousarvioesitykseen.

Pirkanmaan alueelle tärkeisiin liikennehankkeisiin saatiin eduskuntakäsittelyn aikana yhteensä lisää peräti 1,3 miljoonaa euroa. Tällä rahoituksella parannetaan liikenneturvallisuutta, helpotetaan ihmisten liikkumista ja tuetaan alueen elinvoimaisuutta. Parkanoon Aureentien ja Karttiperäntien korjaamiseen saatiin 300 000 euroa, Ruovedelle Hyyryläntielle ja Virroille Ylä-Kolkintielle parannushankkeisiin 500 000 euroa ja Vesilahdelle maantie 301:n liittymien parantamiseen 500 000 euroa.

Liikennehankkeiden lisäksi Sastamalassa sijaitsevan Keikyän puisen riippusillan korjaamiseen lisättiin valiokunnassa 200 000 euron rahoitus talousarvioesitykseen. Kulttuuria sekä lukutaitoa tuetaan rahoittamalla Tampereen oopperaa sekä Tampereella toimivan Lastenkirjainstituutin (LKI) Lukemo-hanketta. Nämä lisäykset vastaavat hienosti hallitusohjelman tavoitteisiin parantaa ihmisten osaamista sekä hyvinvointia.