SDP:n Piritta Rantanen: Äkillisen rakennemuutoksen alueiden paikallinen tukeminen tärkeää

SDP:n kansanedustaja Piritta Rantanen on tänään jättänyt kirjallisen kysymyksen koskien työllisyysperusteisten investointien tukemista.

Uusia äkillisen rakennemuutoksen alueita on viime aikoina syntynyt Suomeen ja suurten työllistäjien poislähtö vaikuttaa alueen elinvoimaan ja ihmisiin merkittävästi. Näiden äkillisestä rakennemuutoksesta kärsivien alueiden tukeminen on tärkeää, jotta koko Suomen elinvoimaisuus voidaan turvata ja mahdollisimman moni voisi työllistyä.

Rantanen näkee, että alueilla joilla pyritään selviämään muutoksesta parhaan mukaan, työllisyysperusteisten investointien merkitys alueille osana äkillisen rakennemuutoksen toimia on merkittävä.

– Työllisyysperusteisilla investoinneilla voidaan tukea alueita tehokkaasti ja paikallisesti ottaen huomioon alueiden erilaiset työllistämismahdollisuudet ja ohjata rahoitusta hankkeisiin, joilla tuetaan kestävää kasvua ja työllisyyttä luomalla työllistymismahdollisuuksia, Rantanen toteaa.