SDP:n Piirainen: VR:n palvelupisteiden lakkautukset jäihin

VR uhkaa lopettaa viidellä omalla palvelupisteellä lipunmyynnin. Lakkauttaminen koskisi Turun, Jyväskylän, Oulun, Lahden ja Tikkurilan aseman palvelupisteitä.

– Koronaepidemian aikana palvelupisteiden henkilöstö lomautettiin ja nyt on sitten päätetty edellä mainitut palvelupisteet lakkauttaa ja henkilöstö irtisanoa. Olen pitänyt VR:aa palveluja tuottavana valtionyhtiönä, millä luodaan helppo arki matkustajille, nyt se ei siltä näytä, kansanedustaja Raimo Piirainen (sd) toteaa.

Valtio-omisteisten yhtiöiden tulisi toimia esimerkkinä muille työnantajille työpaikkojen ja palveluiden säilyttämisessä. Kansalaisten palveluiden saanti heikkenee ja eriarvoistuu. Kaikilla ei ole mahdollisuutta eikä osaamista lippujen hankkimiseksi netistä.

– VR:n tulisi pidättäytyä lakkautuksista siihen saakka, että saadaan uusien myyntikanavien toimivuudesta riittävästi tietoa ja kokemusta, vaatii VR:n hallintoneuvoston jäsen Piirainen.