SDP:n Piirainen: Liikenneinfran lisäpanoksista merkittävää hyötyä Kainuulle ja Oulun seudulle

Hallitus on tänään antanut lisätalousarvioesityksen liikenneinfraan liittyvistä kehittämiskohteista.

– Pidän erittäin merkittävänä tekona hallituksen esitystä raideliikenteen kehittämiseksi. Iisalmi-Ylivieska-välisen radan sähköistys ja Iisalmen kolmioraiteen rakentaminen  parantavat rautatiekuljetuksia Kainuusta ja Pohjois-Savosta satamiin, kertoo Piirainen.

– Myös Oulun sataman syväyksen loppuun saattaminen ja Oulun ratapihan remontti sekä asetinlaitteen uudistaminen parantavat liikennöintiä Ouluun ja siitä edelleen meriteitse kolmansiin maihin, sanoo tyytyväisyyttä huokuva Piirainen.

Myös muut hallituksen esitykset ovat raideliikenteen kehittämiseen merkittävästi vaikuttavia investointeja eri puolilla Suomea.