Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n Paula Werning: Pullonkaula poistuu väliltä Hevossuo-Nappa

Ajankohtaista 09:44

Kansanedustaja ja liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsen Paula Werning (sd.) korostaa 13 miljoonan myönnettävää rahoitusta tärkeänä Kouvolassa sijaitsevan Valtatie 6 Korian kohdan toteutusta vailla olevalle hankkeelle.

Hankkeen myötä Valtatie 6 parannetaan noin 2 km:n matkalla nykyisen tien länsipuolelle uudelle tielinjalle. Tie rakennetaan leveäkaistaiseksi tieksi.  Uusi tieosuus liittyy nykyiseen valtatiehen noin 700 metriä ennen Napan liittymää.

– Koskenkylän ja Hevossuon välinen osuus korjattiin jo vuonna 2004. Nyt tämän investoinnin ansiosta valtatieltä poistuu myös Korian kohdan heikkotasoinen tieosuus kokonaan. Näillä tärkeillä muutoksilla parannetaan liikenneturvallisuutta ja ajoneuvoliikenne sujuvoituu huomattavasti. Tämä lyhyt tieosuus on ollut monen henkilövahinko-onnettomuuden paikka, eikä kuolonuhreiltakaan olla vältytty. On korkea aika, että tieosuus korjataan, Werning toteaa.

Lisäksi uuden ylikulkusillan pohjoispään radan viereinen reuna-aukko toteutetaan niin leveänä, että se mahdollistaa jatkossa autoliikenteen väylän ja kulun sillan ali valtatien eripuolille.

– Rautatien ylittävä silta on huonokuntoinen ja kapea aiheuttaen junaliikenteelle riskejä. Syrjään jäävä nykyinen silta on tarkoitus purkaa ja rakentaa myöhemmin uusi kevytrakenteisempi silta palvelemaan valtatien rinnakkaisena tienä, Werning sanoo.

Jatkossa nopeusrajoitus voidaan nostaa 100 km/h Hevossuon ja Napan liittymän välillä, kun kuljetuksilta poistuu tämä ongelmallinen tien kohta.

– Esitin tätä tieosuutta korjattavaksi jo vuoden 2020 lisätalousarvion avulla, mutta silloin tämä investointi karsiutui viime hetkellä lopulliselta listalta pois. Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan sillä tämä on ollut yksi edunvalvonnan kohde, jonka eteen olen eduskuntakauden aikana tehnyt työtä ja voinkin nyt iloisena todeta, että jälleen periksiantamattomuus palkittiin, Werning huomauttaa.