Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

SDP:n Paula Werning: Kouvolan Ravikylän jalankulku- ja pyöräilyväylä sai joululahjaksi 0,5 miljoonan rahoituksen  

Ajankohtaista 11:13

Kansanedustaja Paula Werning (sd.) toteaa iloitsevansa todella paljon, että edunvalvonta tuottaa tulosta ja Kouvolan lahjatoive toteutui. Valtiovarainvaliokunnan liikennejaosto esitti lisää rahoitusta kävelyn ja pyöräilyn edistämiseen, joka on osa investointiohjelmaa ja olennainen osa liikenteen ilmastotyötä.

Valkealanväylä on pohjoinen sisääntulotie ja tärkeä yhteys Kouvolan ja Kuusankosken suunnista Valkealaan. Jalankulku- ja pyöräilyväylän puuttumisen vuoksi pyöräilijät ja jalankulkijat joutuvat kulkemaan pientareella.

– Matka käsittää Ahlmanintieltä aina Kuusanlammentien liittymään saakka. Koko osuudella liikenneturvallisuus on heikko ja vaarallinen, sillä Maantie 370 liikennemäärä on 7000-8000 ajoneuvoa vuorokaudessa. Myös raskaiden ajoneuvojen seassa liikkuu keskimäärin 100-200 pyöräilijää ja jalankulkijaa vuorokaudessa. Tien parantamisella on siis korkea prioriteetti ollut jo pidemmän aikaa, Werning huomauttaa.

Uuden väylän rakentamishanke parantaa jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden olosuhteita ja liikenneturvallisuutta olennaisesti.

– Näillä toimilla taataan jalankulkuun ja pyöräilyyn kannustavat ja turvallisemmat sekä viihtyisämmät olosuhteet, Werning sanoo.

Werning toteaa lisäksi, että samalla raviradan liittymän siirto maantielle 370 parantaa kulkuyhteyksiä ja liikenteen sujuvuutta.

Valtio on asettanut tärkeitä tavoitteita kävelyn ja pyöräilyn edistämiseksi. Tavoitteena on parantaa liikkumisen turvallisuutta, houkuttelevuutta, viihtyisyyttä ja myös pyörämatkailun edellytyksiä.

– Suomen tavoitteena on kasvattaa 30 prosenttiin kävelyn ja pyöräilyn matkamääriä vuoteen 2030 mennessä. Hallitusohjelman tavoitteena on liikenteen päästöjen puolittaminen vuoteen 2030 mennessä, Werning sanoo.

Talousarvioesityksessä vuodelle 2022 kävelyn ja pyöräilyn investointiohjelmaan esitetään 4 miljoonaa euroa. Valtioneuvoston toukokuun alussa hyväksymässä fossiilittoman liikenteen tiekartassa investointiohjelmaan on kuitenkin tavoitteena kohdentaa 30 miljoonaa euroa per vuosi 2022–2024 aikana.