SDP:n Paatero: Onko Sipilä EK:n uusi juoksupoika?

Kansanedustaja, eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Sirpa Paatero (sd.) ihmettelee keskustan puheenjohtaja Juha Sipilän leikkauspuheita. Sipilän mukaan veroja ei voi enää nostaa ja leikkauksia pitäisi tehdä jopa kahdeksan miljardin euron edestä. Paatero muistuttaa että tämä johtaa työpaikkojen menetyksiin ja eriarvoisuuden kasvuun.

– Ihmisten palveluista leikkaaminen lisää epätasa-arvoisuutta. Varakkailla on mahdollisuus käyttää aina yksityisiä palveluita, Paatero muistuttaa.

– Keskustan talouslinja on tempoillut velan kasvattamisesta himoleikkaamiseen. Keskustan ääripäitä on yhdistänyt yksi asia: vahingollisuus Suomen taloudelle, Paatero sanoo.

Paatero huomauttaa, että Sipilän puheenvuoroissa on alkanut kuulua Elinkeinoelämän painotukset. Viimeksi tänään Sipilä ja EK:n Jyri Häkämies kertoivat kuin yhdestä suusta, että veroja ei voi enää korottaa.

– Aiemmin keskustan talouslinja on ollut väyrysmäisen selkeä: ei olla puolesta eikä vastaan vaan pikemminkin päinvastoin. Nyt Sipilä on avoimesti liittynyt himoleikkaajien joukkoon, Paatero lopettaa.