SDP:n Paatero: Nykyhallituksen leikkauksien ja eriarvoistavan politiikan tie on käyty loppuun

2.3.2019

SDP:n kansanedustajan ja puoluevaltuuston puheenjohtajan Sirpa Paateron mukaan nykyhallituksen leikkauksien ja eriarvoistavan politiikan tie on käyty nyt loppuun. Tulevan vaalikauden aikana SDP haluaa tehdä tulevaisuusinvestointeja hyvinvointiin, osaamiseen ja tasa-arvoon. Talouskasvun ja työllisyyden perusta on ihmisten hyvinvoinnissa, ja ne eivät ole Paateron mukaan ole vastakkain, vaan molempia tarvitaan.

SDP:n kansanedustajan ja puoluevaltuuston puheenjohtajan Sirpa Paateron mukaan nykyhallituksen leikkauksien ja eriarvoistavan politiikan tie on käyty nyt loppuun. Tulevan vaalikauden aikana SDP haluaa tehdä tulevaisuusinvestointeja hyvinvointiin, osaamiseen ja tasa-arvoon. Talouskasvun ja työllisyyden perusta on ihmisten hyvinvoinnissa, ja ne eivät ole Paateron mukaan ole vastakkain, vaan molempia tarvitaan.

– Kokoomuksen varapuheenjohtaja Antti Häkkänen sanoi Ylen Ykkösaamussa, ettei hallituksen politiikan nykylinjaa tarvitse muuttaa. Kuulostaa uskomattoman kylmältä politiikalta, kun tällä kaudella on leikattu suuria summia palveluista, koulutuksesta ja erityisesti pienituloisten eläkeläisten, opiskelijoiden ja työttömien etuuksista. Seurauksen näemme niin huono-osaisuuden kasvuna kuin vanhusten ja sairaiden hoivan laiminlyönteinä, toteaa Paatero (sd.).

– Suomen talous nojaa osaamiseen ja hyvinvointiin eikä leikkausiin ole enää varaa, jos haluamme kasvua myös tulevaisuudessa. Työllisyys voidaan pitää korkeana vain, jos ihmisistä pidetään huolta ja kaikki pysyvät mukana.  Kyse on arvovalinnasta: Haluammeko jatkaa nykyisen hallituksen leikkauksien tiellä ja lisätulojen jakamisella verohelpotuksilla niille joilla on jo paljon vai panostaa inhimilliseen ja ihmistä kunnioittavaan politiikkaan, huolehtimalla myös kaikkein pienituloisimmista, kysyy Paatero.

– SDP:n tulevaisuuslinja rakentuu työstä ja kasvusta, ekologisesti kestävästä kehityksestä ja sosiaalisesta oikeudenmukaisuudesta. On jälleen aika rakentaa Suomesta maa, joka on inhimillinen, tasa-arvoinen ja reilu kaikille kansalaisille, sanoo Paatero.